4 motive pentru care afacerea ta are nevoie de un site performant

4 motive pentru care afacerea ta are nevoie de un site performant

4 motive pentru care afacerea ta are nevoie de un site performant

Trăim într-o perioadă în care mediul digital prea tot mai mult teren în ceea ce privește comunicarea și interacțiunea afacerilor cu clienții acestora și potențialii clienți. Dacă înainte de 2020 încă erau companii mici și mijlocii care considerau că nu este o problemă faptul că nu au un site, acum acest lucru este inacceptabil. Astăzi site-ul reprezintă mai mult decât un loc în care clienții pot găsi informații despre afacerea  ta. Acesta este o punte de legătură între companie și clienți, un loc pe care poți să îl modelezi în așa fel încât să fie cât mai plăcut pentru clienții actuali și suficient de atractiv pentru a-ți aduce alți clienți potențiali.

Chiar dacă și rețelele sociale reprezintă o modalitate prin care afacerea ta poate comunica cu clienții, acea comunicare este strâns legată de condițiile fiecărei rețele de social media, din ce în ce mai restrictive.

Dacă încă nu ai un site, sau ai unul căruia nu i-ai acordat prea multă atenție, te invităm să citești restul articolului pentru a vedea de ce ar trebui să investești într-un site care să îți ajute afacerea.

 

 

1. Credibilitate

Inițial, site-urile de bună calitate erau accesibile doar pentru afacerile mari și puternice, câtă vreme investiția pentru dezvoltare era semnificativă. Din fericire, astăzi nu mai este atât de costisitor pentru afacerile obișnuite să investească într-un site de calitate, însă e foarte important să construiești bine, dacă tot te-ai decis.

Dacă ai creat un site când ai lansat afacerea și de atunci nu ai mai schimbat nimic la el, este posibil ca potențialii clienți să nu mai fie dispuși să interacționeze sau să achiziționeze ceva de la tine pentru simplul motiv că site-ul tău nu mai este de actualitate, nu mai răspunde așteptărilor de astăzi ale publicului vizat de afacerea ta.

Pentru ca site-ul tău să fie credibil, va trebui să te asiguri că are parte de conținut relevant pentru afacerea ta din prezent și potrivit nevoilor clienților tăi. Îți recomandăm să ai o discuție cu o agenție de marketing în care să observi cum percep specialiștii din domeniu site-ul afacerii tale și ce schimbări cred ei că ar trebui să faci pentru a avea un site cu adevărat performant. Apoi încearcă să faci o comparație între ceea ce au spus ei și ce găsești pe site-ul tău acum. După ce faci acești pași vei ști ce ai de făcut pentru ca site-ul să reflecte imaginea corectă pentru firmă și credibilitate în ochii potențialilor clienți. Îți recomandăm să faci acest drum cu agenția cu care ai avut discuțiile inițiale, ei sigur vor ști care sunt elementele necesare pentru un site performant care vinde pentru tine.

 

 

2. Interacțiune eficientă

Trăim într-o lume tot mai conectată, iar de când distanțarea socială a devenit ceva obișnuit, necesitatea companiilor de a interacționa cu clienții în mediul digital a crescut considerabil.

O afacere puternică trebuie să rămână mereu în contact cu clienții săi, cu atât mai mult în vremuri de criză. Afacerea ta trebuie să arate că nu își abandonează clienții și face tot ce se poate pentru a păstra interacțiunea cu aceștia.

Fie și doar din aceste motive, un site bine pus la punct rămâne piatra de temelie a prezenței companiei tale în mediul online. Clienții își doresc să afle informații relevante despre afacerea ta printr-un simplu click care să îi ajute să economisească timp și energie.

Vremurile în care clienții erau dispuși să se deplaseze până la locația companiei pentru a afla informații relevante despre aceasta sunt de domeniul trecutului. Dacă o companie nu are un site, este foarte posibil ca o mare parte din potențialii săi clienți să o ocolească.

Prin intermediul site-ului poți să îți menții clienții informați în legătură cu activitatea și viața afacerii tale: ce produse comercializați, ce oferte speciale ați pregătit pentru ei etc.

Un exercițiu important este acela de a te așeza în postura clientului tău. Este site-ul tău memorabil? Este reprezentativ pentru afacerea ta? Ce nevoi l-ar putea aduce la tine? Ce informații ar trebui să găsească acesta pe site-ul tău? De ce ar cumpăra de la tine și nu de la concurență? Cât de repede poate ajunge la răspunsurile căutate? Cât de accesibile îi sunt mijloacele de comunicare pe care i le pui la dispoziție?

Ține minte că un site performant reprezintă centrul interacțiunilor pe care clienții le pot avea cu afacerea ta în mediul digital.  Asigură-te că aceste interacțiuni sunt simple și  plăcute pentru ei, de când au accesat site-ul și până au ieșit de pe el. Așa crești posibilitatea ca ei să se întoarcă.

 

 

3. Controlezi parcursul clientului

O comparație foarte bună este aceea dintre site și o persoană care stă la recepția afacerii tale. Atât site-ul cât și acea persoană reprezintă prima interacțiune pe care potențialul client o are cu afacerea ta. În ambele cazuri trebuie să te asiguri că acea interacțiune este cât mai plăcută pentru acesta astfel încât vizita să se încheie cu o tranzacție sau măcar cu o impresie memorabilă. Dacă faci aceste lucruri bine,  rata de întoarcere a vizitatorilor/potențialilor clienți va crește spectaculos. La fel și numărul tranzacțiilor.

În cazul persoanei de la recepție, ți-ar fi fost mai greu să controlezi fiecare cuvânt și gest pe care îl face, însă în ceea ce privește site-ul te poți asigura că fiecare cuvânt, imagine și pagină din site sunt bine aranjate pentru a conduce potențialul client către achiziție. Îți este mult mai simplu să transmiți potențialilor clienți care este identitatea companiei tale prin intermediul unui site care poate fi personalizat în funcție de nevoile clienților și specificul afacerii. Spre deosebire de Facebook, Instagram, LinkedIn și restul rețelelor sociale în care îți poți crea doar o pagină pentru afacerea ta, site-ul este deținut în totalitate de către tine și nu ești constrâns de competitori sau anumite formate de conținut.

Site-ul este și va rămâne canalul oficial de comunicare pe care trebuie să îl adaptezi pentru potențialii clienți ai afacerii tale.

 

 

4. Colectarea datelor

Activitatea unui potențial client poate fi urmărită cu ușurință într-un site folosind instrumentele corecte și apelând la un expert care să îți poată interpreta datele în scopul optimizării traseului pe care îl are potențialul client în site.

Poți observa în urma analizei datelor pe care instrumentele le colectează din ce surse vin potențialii clienți, care sunt cele mai accesate pagini din site, cât timp petrec în acele pagini și ce au urmărit mai exact în acele pagini. Astfel îți poți da seama dacă site-ul companiei ghidează cu ușurință potențialii clienți către scopul acestora sau doar îi încurcă. În acest proces îți recomandăm să testezi ceea ce funcționează pentru publicul tău țintă.

În cazul interacțiunilor fizice cu clienții, îți este mai greu să preiei informațiile necesare de la aceștia pentru a-ți crea o imagine de ansamblu asupra identității clientului ideal. Însă, în mediul digital informațiile despre clienții care îți accesează site-ul sunt mai ușor de preluat. Tot ce ai nevoie pentru a prelua datele este ca aceștia să accepte condițiile de preluare a datelor și să ai la dispoziție un instrument eficient prin care să colectezi acele date.

Iar cum datele relevante referitoare la potențialii clienți sunt o mină de aur în zilele noastre, le poți interpreta pentru a face viitoare campanii de promovare.

 

 

Concluzii

Sperăm că acest articol te-a ajutat să înțelegi mai bine care este importanța unui site performant în zilele noastre și cum te poți folosi de acesta pentru a genera ulterior venituri.

Îți recomandăm să contactezi o agenție de marketing care să te ajute în demersul realizării unui site performant pentru afacerea ta.

No Comments

Post A Comment