Ce este SEO și de ce este important pentru site-ul afacerii tale!

Ce este SEO și de ce este important pentru site-ul afacerii tale!

Ce este SEO și de ce este important pentru site-ul afacerii tale!

Cu cât site-ul tău este situat mai sus în motoarele de căutare, cu atât cresc șansele afacerii tale de a avea mai mulți clienți față de competitori.

O poziție superioară în rezultatele de căutare se obține printr-o bună optimizare SEO a site-ului, realizată de specialiști care cunosc detaliile acestei meserii. Noi îți recomandăm să apelezi la o agenție de marketing când vine vorba să îți optimizezi site-ul din perspectivă SEO. Însă, până să ajungi la o astfel de colaborare, ne dorim să îți arătăm ce este SEO și ce presupune optimizarea SEO pentru un site performant.

 

Dacă în articolul trecut am discutat despre cât de important este pentru o afacere să aibă un site, acum vrem să îți arătăm cât de importante sunt informațiile pe care le plasezi pe site și cum să faci astfel încât site-ul tău să devină mai performant, să atragă clienți și să îți producă venituri.

Înainte de toate, să stabilim mai exact ce este optimizarea SEO. Termenul de SEO a apărut prin anii 1990, reprezentând o abreviere pentru Search Engine Optimization, în traducere optimizare pentru motoarele de căutare.

La începuturile internetului, dat fiind că exista un număr substanțial mai mic de site-uri, indexarea acestora era mai puțin sofisticată. Mai precis se analizau toate informațiile de pe acele site-uri și se construia un punct de start a navigării vizitatorului, ceea ce reprezenta o sursă foarte importantă de trafic pentru afacerile care aveau site. Tot în acea perioadă, specialiștii de marketing și-au dat seama de importanța controlării procesului de creștere a vizibilității unui site în motoarele de căutare, ceea ce a dat naștere unei noi ramuri a marketingului, numită SEO, care are drept scop mărirea traficului calitativ a unui site.

 

E timpul acum să lămurim ce înseamnă indexare, un termen vehiculat des când vine vorba de SEO. Indexarea unui site presupune introducerea conținutului acelui site în indexul motorului de căutare. Explicațiile tehnice sunt complexe și nu își au rolul în acest articol, dar putem preciza că indexul unui motor de căutare se aseamănă cu un index dintr-o bibliotecă obișnuită. Fiind o bază de date care conține toate informațiile despre cărțile din acea bibliotecă, acel conținut poate fi căutat de oricine dorește să găsească o carte cu un anumit conținut din acea bibliotecă. În cazul nostru site-urile țin locul cărților, cu avantajul faptului că în cazul site-urilor, indexarea este foarte precisă și poate fi îmbunătățită pe parcurs. Practic, indexarea unui site înseamnă includerea informațiilor din acesta într-o bază de date uriașă, pe care motoarele de căutare o folosesc să acceseze  informația pe care potențialul vizitator o caută.

 

 

Cum funcționează SEO

Putem spune că pe înțelesul tuturor, optimizarea SEO funcționează pe baza atingerii a două obiective:

  • Optimizarea conținutul site-ului.
  • Optimizarea accesului vizitatorilor la conținutul site-ului.

Aceste două obiective descriu modul de funcționare a motoarelor de căutare în care este afișat site-ul. Inițial, motoarele de căutare văd anumite coduri din site-uri numite „tag-uri” în baza cărora înțeleg ce prezintă site-ul/ paginile site-ului. Apoi, algoritmii motorului de căutare studiază site-ul și verifică în ce măsură conținutul site-ului coincide cu tag-urile. Atunci când conținutul site-ului este potrivit cu termenii de căutare folosiți de vizitator, motoarele de căutare promovează site-ul într-o poziție bună în rezultatele căutărilor și verifică comportamentul vizitatorului. Dacă vizitatorul are o experiență plăcută și de lungă durată în site, motorul de căutare poziționează site-ul pe o poziție superioară în rezultatele de căutare.

 

 

De ce ai nevoie de optimizare SEO

Acum că ai aflat informațiile de bază despre cum funcționează SEO pentru site-uri, trebuie să afli de ce ai nevoie de optimizare SEO pentru site-ul tău. Chiar dacă ești de părere că ai introdus în site conținut care este relevant pentru clienți și atrage trafic constant, trebuie să știi că motoarele de căutare nu pun atât de mult preț pe asta, cât timp nu ai și optimizarea SEO a site-ului performantă. Dimpotrivă, dacă nu vei optimiza SEO site-ul, vei rămâne blocat pe aceeași poziție în rezultatele de căutare sau mai rău, vei ajunge pe o poziție inferioară atunci când concurenții tăi își optimizează din punct de vedere SEO site-urile.

De aceea trebui este foarte important să te asiguri că site-ul tău este relevant nu doar de vizitatori/ potențiali clienți, ci și de motoarele de căutare pe care le accesează aceștia.

Astfel, e bine să scoți în evidență informațiile principale, cuvintele cheie și să explici despre ce sunt imaginile din fiecare pagină. Iar când un potențial client va căuta o anumită informație despre un produs sau serviciu pe care tu îl comercializezi, motorul de căutare va detecta informațiile pe care tu i le-ai pus la dispoziție și va afișa site-ul tău într-o poziție superioară în rezultatele de căutare ale respectivei persoane. Aceleași principii se aplică fie că ai un site mic, unul mare sau chiar un magazin cu mii de produse. Toate acestea au nevoie de optimizare SEO pentru a fi afișate în poziții superioare în căutări.

Dacă este vorba de un produs, poți pune accent pe materialele din care este realizat, dimensiunile acestuia și brand,  iar în cazul serviciilor, scoți în evidență ce cuprind aceste servicii, unde pot fi găsite și care este prețul acestor servicii.

 

 

Cum se realizează optimizarea SEO

Procesul de optimizare SEO a unui site sau magazin online este unul complex, dar noi îți vom prezenta pe scurt care sunt procesele principale de care trebui să ții cont atunci când te vei angaja într-un astfel de proces cu o agenție de marketing.

Primul pas în optimizarea SEO este alegerea cuvintelor cheie cu care îți vei poziționa site-ul pe primele poziții în rezultatele de căutare. Ai grijă ca aceste cuvinte să fie reprezentative atât pentru compania ta cât și pentru potențialii clienți. Dacă folosești cuvinte cheie generice, există riscul ca acestea să fie folosite și de concurenții tăi, iar astfel îți va fi mai greu să ajungi în prima pagină de căutări. Pentru început îți recomandăm să folosești cuvinte de nișă, bazate pe caracteristicile produselor și serviciilor oferite afacerea ta.

Extrage din textul paginii cuvinte care au o semnificație pentru conținutul respectivei pagini și care se repetă de minim 3 ori în cadrul textului. Alege între 3 și 5 astfel de cuvinte cheie. De exemplu, când te referi la o cameră de filmat, poți introduce cuvânt cheie numele camerei, brand-ul, pentru ce este destinată (ex. cameră vlog/ cameră acțiune/ cameră video profesionistă.) și mai poți include caracteristici care ies în evidență și pe care potențialii clienți le caută. Acestea sunt cunoscute sub denumirea de tag-uri.

Pe lângă aceste tag-uri, mai există un element foarte important de care trebuie să ții cont atunci când îți optimizezi din punct de vedere SEO site-ul. Este vorba despre de Meta-titluri. Acestea sunt foarte importante deoarece 80% din utilizatorii motoarelor de căutare citesc doar acea informație când analizează rezultatele de căutare. Ai ghicit, Meta-titlul este de fapt acel text mare și îngroșat pe care iese prima dată în evidență pentru un rezultat de căutare. Acesta se afișează în întregime după cum l-ai setat, de aceea trebuie să îl menții scurt și să utilizezi doar cuvintele care să sugereze că în site-ul tău și pe acea pagină din rezultatul de căutare se găsește răspunsul la respectiva căutare, fie că este un produs, serviciu sau preț.

În afară de Meta-titluri, trebuie să ții minte că optimizarea SEO a unui site performant include și Meta-descrierile. Asemenea Meta-titlurilor, Meta-descrierile apar în rezultatele de căutare din motoarele de căutare, având funcția de a oferi mai multe informații despre conținutul paginii. O Meta-descriere trebuie să aibă o lungime medie, suficient de lungă încât să explice care este conținutul paginii, dar totuși concisă. Dacă adaugi prea multe informații, riști ca pagina să nu mai apară în rezultatele de căutare din motoarele de căutare.

 

 

Conținutul site-ului:

Așa cum am prezentat mai sus, motoarele de căutare  analizează mai întâi tag-urile paginii, acestea fiind mai exact Meta-titlurile și Meta-descrierile. După ce acestea sunt bine analizate de algoritmi, este verificat conținutul efectiv al textului pentru a se observa dacă se potrivește cu tag-urile și dacă este valoros pentru potențialii vizitatori ai acelei pagini. Tocmai din acest motiv îți recomandăm să dai atenție conținutului pe care îl introduci în site Acesta trebuie să fie de calitate cât mai bună și să exprime foarte bine despre ce este vorba în fiecare pagină. Fiindcă îți dorești ca vizitatorii să fie atrași de conținut și să își dorească să descopere mai mult. Dacă nu vei face asta, vizitatorii nu vor găsi ceea ce căutau și vor ieși repede din site, iar asta îți va da o bulină neagră în ochii motoarelor de căutare.

 

 

Concluzii

Sperăm că informațiile prezentate în acest articol au fost utile pentru a înțelege de ce este important să optimizezi din punct de vedere SEO site-ul afacerii tale. Știi acum pașii de bază pe care trebuie să-i faci pentru optimizarea site-ului tău. Cunoscând procesul poți merge mai departe și poți negocia cu o agenție de marketing care să se ocupe de optimizarea SEO pentru site-ul afacerii tale.

 

Related items. Dental Prophylaxis or Professional Dental Cleaning. viagra new zeland That’s Dental Fluorosis, but it can be solved.

J’ai eu de petits effets secondaires comme le nez bouché et des maux de tête, mais ils sont partis maintenant. Je suppose que je devais juste m’habituer à la dose. J’ai essayé la dose de mg avant et j’était pas satisfait avec la dureté de mon érection, mais le Viagra semble être juste ce que le docteur a prescrit. casino canada Même si c’est une dose plutôt haute, j’ai pas d’effets secondaires, alors on dirait que c’est le choix parfait.

No Comments

Post A Comment